Prázdniny – radosť či starosť?

Prázdniny pri mori

Keď sa povie slovo prázdniny, deťom sa rozžiaria oči, rodičom sa objavia vrásky na čele. Niežeby svojim deťom nedopriali kúsok voľna, problém skôr nastáva v tom, s kým a kde dieťa počas voľna nechajú. Najdlhšie a najočakávanejšie sú tie letné, ktoré trvajú vyše dvoch mesiacov. Pamätám si svoje školské časy a to, ako som si posledný mesiac v škole rok čo rok odrátavala posledné dni do prázdnin. Prvý mesiac a pol bol vždy super, chodila som od jednej babky k druhej, na dovolenku s rodičmi, ale posledné dva týždne som sa nevedela dočkať toho, kedy zase uvidím svoje kamarátky zo školy. Nemusím hovoriť, že tento smútok za školou ma prešiel hneď počas prvého týždňa v škole. Druhé najdlhšie prázdniny sú vianočné a podľa mňa sú najkrajšie zo všetkých. Pokaziť ich dokázali iba učitelia, ktorí si mysleli, že čím máme viac voľna, tým viac nás treba zasypať domácimi úlohami. Svoje čaro majú aj veľkonočné prázdniny, spojené s typickými slovenskými zvykmi a jarné, ktoré trvajú týždeň a sú rozdelené podľa krajov na Slovensku. Rada by som sa vrátila do detských čias a odrátavala dni do prázdnin, namiesto toho si teraz odrátavam dni ostávajúce do víkendu.

Prázdniny – radosť či starosť?

Leave a comment